Yoga sittande grupp – gratis prova-på

Yogaskolan erbjuder nu en grupp för dig som har svårt att balansera, komma ner på knä eller ligga på golvet. I denna grupp gör vi yoga sittande på en stol och stående och kan passa dig som har begränsad rörelseförmåga.

Gratis prova-på onsdag 14 mars kl 13.00

Ingen anmälan krävs. Välkomna!

Vi gör mjuka, skonsamma rörelser för att öka kroppsmedvetenhet, rörlighet, cirkulation och styrka. I yoga är medveten andning ett centralt redskap som så väl hjälper oss att komma ner i varv och slappna av som att få tillgång till mer energi. Vi kommer under kursen att arbeta med olika andningstekniker och redskap för fokusering och närvaro. Varje lektion avslutas med avspänning, en stund för stillhet och reflektion. Tänkvärda koncept och idéer från yogans 5000 år gamla filosofi kommer att presenteras. Yoga är till för alla och ska anpassas till individens behov. Vår strävan är att hjälpa dig att hitta rörelser och medveten andning som passar dig.

Kursstart 21/3, onsdagar kl 13.00-14.00, 8 ggr, 900 kr

Anmälan
Till prova-på-tillfället behövs ingen anmälan, det är bara att dyka upp. Kursen kräver anmälan och du kan anmäla dig genom att kontakta Yogaskolan på telefon 054-18 11 83 eller epost
karlstad@yogaskolan.se. Om du är sjukskriven eller pensionär lämnar vi 10 % rabatt.

Se alla kurser för seniorer här