Om Yogaskolan

Yogaskolan grundades 2001 av Hanna Staaff och Karina Freij. Under mer än 20 år har de studerat och undervisat yoga tillsammans. Syftet med Yogaskolan är att förmedla och undervisa Yoga i tradition av T Krishnamacharya och TKV Desikachar.

Yogaskolans grundläggande filosofi är att alla kan utöva yoga och att all yoga behöver individualiseras. För att göra det möjligt behövs välutbildade yogalärare. Därför är Yogaskolans lärarutbildning lång och djupgående.

Undervisar man regelbundet behöver man få fylla på och lära sig nya saker. Därför ser Yogaskolan det som viktigt att tillhandahålla vidareutbildningar för de som redan är lärare. Det är också viktigt att få fortsätta träffa kollegor och bygga ett starkt nätverk för stöd och inspiration i sitt yrkesutövande.

Yogaskolan håller kurser på olika håll i Sverige och i våra grannländer. Vi bjuder också in andra internationella lärare till Sverige för att fler yogautövare och yogalärare ska få ta del av deras kunskap. Vår önskan är att bidra till att stärka förståelsen om yoga, med alla dess dimensioner.

Välkommen till Yogaskolan!

Yogaskolans huvudlärare, Hanna Staaff och Karina Freij är yogalärare och yogalärarutbildare. De har utövat, studerat och undervisat yoga i över 20 år och är yogalärare på heltid.  Hanna och Karina driver Yogaskolan i Karlstad respektive Östersund. De bedriver en omfattande kursverksamhet, ger privatkonsultationer och håller yogalärarutbildningar.
Hanna och Karina har hållit lärarutbildningar i 12 år och vidareutbildar regelbundet lärare i Sverige, Finland och Estland.