Pranayama och meditation enligt Patanjali – Stockholm 8-9 mars

Merparten av den yoga som undervisas och utövas i väst i dag fokuserar på asana, den fysiska aspekten av yoga. Detta trots att yoga en gång utvecklades för sinnet och i Yoga sutra, referenstexten för yoga, handlar 60-70 procent av verserna om meditation.

Den här kursen kommer att ta upp vad Yoga sutra och andra referenstexter säger om frågor som; Vad är meditation, varför mediterar vi, hur mediterar man?

Kursen kommer även att ta upp  olika aspekter av pranayama som är en av de viktigaste förberedelserna för meditation.

Under de här dagarna använder vi en del av de traditionella stegen för meditation. Deltagarna kommer att få uppleva såväl asana som pranayama, nyasam, mudra och mantra för att röra sig mot meditation.

En kurs för dig som vill fördjupa dig i såväl yogans filosofi som utövande.

Kursort och lokal:
Stockholm: GIH, Idrottshögskolan

Datum och tider:
8-9 mars 2014. Lördag  8.30-12 + 14-17. Söndag 8.30-11.30 + 13.30-16.00

Kostnad:

Anmälan:
Kursen är öppen för alla intresserade. För anmälan eller mer information kontakta Yogaskolan via e-post info@yogaskolan.se eller telefon.

Kontakt:

info@yogaskolan.se  www.yogaskolan.se