Privatlektioner

Privatlektion – för personligt program

För den som önskar utöva yoga regelbundet hemma, skräddarsyr vi program utifrån individuella behov och önskningar. Det kan till exempel handla om att använda yoga för allmän hälsa och välbefinnande eller som komplement till annan träning.

Privatundervisning ges även för studier av till exempel yogafilosofi och vedisk chanting.

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av yoga för att få ett personligt program. Ett program på några minuter om dagen kan göra stor skillnad om du utövar regelbundet.

Första gången du kommer är lektionen ca 80 min och kostar 800 kr. Uppföljningslektioner är på ca 50 min och kostar 650 kr. Du kan göra en intresseanmälan via länken nedan så kontaktar vi dig för att boka in en lämplig tid. Det går även bra att ringa Yogaskolan på 063-10 30 75.

Yoga terapi/ Rehabilitering

Yoga kan användas som ett komplement till annan vård i rehabilitering vid sjukdom eller skador. Yoga kan förebygga spänningsvärk och annan smärtproblematik genom förbättrad kroppskännedom, övningarna gör kroppen mjukare och starkare samt lär dig att slappna av.
Idag finns bland annat forskning som visar att yoga har positiva effekter gällande rygg- och nackbesvär, hjärtbesvär och sömnproblem.

Yogaskolan erbjuder yoga för rehabilitering i individuella konsultationer, där vi tar fram ett individuellt designat program som är baserat utifrån dina behov och förutsättningar. Vi gör programmet tillsammans och sedan får du utöva hemma innan vi ses vid nästa tillfälle. Kontakta oss för mer information.

Första gången du kommer är lektionen 1,5 timme och kostar 800 kr. Uppföljningslektioner är på 1 timme och kostar 650 kr. Du kan göra en intresseanmälan via länken nedan så kontaktar vi dig för att boka in en lämplig tid. Det går även bra att ringa Yogaskolan på 063-10 30 75.

Intresseanmälan för privatlektion »