Nybörjare | Yogaskolan Östersund

Nybörjare

Våra nybörjarkurser riktar sig till dig som är nybörjare och vill lära dig yogans grunder. Oavsett vilken inriktning du väljer på nybörjarkursen får du lära dig yogans grunder; kroppsrörelser (asana), andningsövningar (pranayama) och avslappnings- och meditationsövningar. Du får även ta del av koncept och tankar från yogans urgamla filosofi.

I alla grupper ingår stresshantering, där andetaget är alltid i fokus, men beroende på inriktning så tillämpar vi det på olika sätt. Vårt mål är att du ska finna ett inre lugn och att kunna vara här och nu.

Hur väljer jag inriktning?

Vi är alla unika och har olika behov, förutsättningar och intressen – därför är det också naturligt att vi har olika inriktningar på våra kurser. För att du ska få ut så mycket som möjligt av yogakursen är det viktigt att du hamnar i rätt grupp. Rådfråga oss gärna om du är osäker på vilken inriktning du ska välja!

Allmän inriktning

Vår vanliga nybörjarkurs. Här arbetar vi mer generellt med yogans redskap; kroppsrörelser, andningsövningar, avslappning och meditation. Denna inriktning är nivåmässigt mitt emellan den fysiska och den lugna.

Fysisk inriktning

För dig som tycker om att utmana kroppen fysiskt och som har viss vana vid av att jobba med kroppen. Här jobbar vi med serier, styrka, koordination och balans. I den här kursen bör du inte vara begränsad av smärtproblematik eller aktuella skador.

Mjuk inriktning / Rygg och Nacke

För dig som tycker om och behöver jobba med lugnare, mjukare och försiktigarea rörelser. Vi ger mer utrymme för andning och avspänning. Här har vi större möjlighet att anpassa för dig med smärtproblematik och/eller begränsad rörlighet.

Aktuella kurser

Rygg och nacke, nybörjare mjuk

Torsdagar, kl. 16:30 - 17:30, start 14 mars

Stela män allmän