Fortsättning- och fördjupningsgrupper

På Yogaskolan finns det en rad grupper med olika inriktningar för dig som redan utövar yoga, här kan du läsa lite mer om de olika grupperna. Vill du ha hjälp att välja grupp är du välkommen att kontakta oss.

Det finns ströplatser i vissa grupper medan andra är fullbokade. På söndagar kl 19.00 startar en ny grupp som passar dig som gått en nybörjarkurs, eller kanske utövat yoga men haft ett längre uppehåll.

Löpande intag i mån av plats.

Här kan du anmäla dig till kurserna: http://yogaskolan.org/ostersund/kursanmalan/

Må 09.30-10.45 Fortsättning allmän, en plats
I de allmänna fortsättningsgrupperna utvecklas vi de fysiska övningarna en del och fördjupar arbetet med andningen både i rörelse och i stilla andningsövningar. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 9 tillfällen x 1,25 timme och kostar 1520 kr.

Må 17.45-19.00 Fördjupning allmän
I den här fördjupningsgruppen ges mer tid till yogans filosofi. Det praktiska utövandet blir inte mer fysiskt men däremot fördjupas effekten av övningarna med hjälp av bland annat olika andningstekniker. Kursen är 9 tillfällen x 1,25 timme och kostar 1520 kr.

Må 19.15-20.30 Fortsättning allmän, två platser

Ti 11.00-12.00 Senior fortsättning, två platser
En mjuk fortsättningsgrupp för dig som är 60+ och som utövat yoga tidigare. I den här gruppen görs övningar både stående, på stol, på alla fyra och liggande. Arbetet med andningen fördjupas både i rörelse och i stilla andningsövningar. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 8 tillfällen x 1 timme och kostar 950 kr.

Ti 16.30-17.30 Rygg och nacke fortsättning
En fortsättningsgrupp för dig som har smärt- eller skadeproblematik som begränsar rörlighet, men som har utövat yoga ett tag. Här fördjupas effekten av övningarna med hjälp av bland annat olika andningstekniker. Kursen är 9 tillfällen x 1 timme och kostar 1220 kr.

Ti 17.45-19.15 Fördjupning filosofi
I den här fördjupningsgruppen ges mer tid till yogans filosofi. Een kurs för dig som gått på Yogaskolan en längre tid. Det praktiska utövandet blir inte mer fysiskt men däremot fördjupas effekten av övningarna med hjälp av bland annat olika andningstekniker. Kursen är 9 tillfällen x 1,5 timme och kostar 1750 kr.

Ti 19.30-20.45 Fortsättning Fysisk/Allmän, reservlista
I den här lite mer fysiska fortsättningsgruppen arbetar vi med lite längre, lite mer fysiskt krävande serier och fördjupar arbetet med andningen både i rörelse och i stilla andningsövningar. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 9 tillfällen x 1,25 timme och kostar 1520 kr.

On 09.30-10.45 Fortsättning allmän, en plats

On 11.00-12.00 Senior sittande, en plats
En extra mjuk fortsättningsgrupp för dig som är 60+ och som utövat yoga tidigare. I den här gruppen görs övningar enbart stående och på stol, man behöver inte kunna komma ner på golvet Arbetet med andningen fördjupas både i rörelse och i stilla andningsövningar. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 8 tillfällen x 1 timme och kostar 950 kr.

On 17.45-19.00 Vinyasa krama,fysisk inriktning, start 10/4
I den här mer fysiska fortsättningsgruppen arbetar vi med längre, lite mer fysiskt krävande serier. Gruppen passar dig som gillar mer fysisk utmaning och som inte har aktuella skador. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 8 tillfällen x 1,25 timme och kostar 1350 kr.

To 17.45-19.00 Fortsättning allmän
I de allmänna fortsättningsgrupperna utvecklas vi de fysiska övningarna en del och fördjupar arbetet med andningen både i rörelse och i stilla andningsövningar. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 8 tillfällen x 1,25 timme och kostar 1350 kr.

To 19.15-20.15 Stela män allmän, reservlista,  start 14/3
I de allmänna fortsättningsgrupperna utvecklas vi de fysiska övningarna en del och fördjupar arbetet med andningen både i rörelse och i stilla andningsövningar. Alla lektioner inleds med yogafilosofi och avslutas med avspänning och reflektion. Kursen är 8 tillfällen x 1 timme och kostar 1100 kr.

Sö 19.00-20.15 Nyb 2/forts, allmän inriktning, start 14/3
En nystartad grupp som passar dig som gått en nybörjarkurs, eller kanske utövat yoga men haft ett längre uppehåll.

Detta inlägg är publicerat i Nyhet. Bokmärk permalink. Stängt för kommentarer och trackbacks.