Yoga och Vedisk chanting, temadagar

Karina Freij på Yogaskolan håller en eftermiddag med Yoga och Vedisk chanting söndag den 17 mars. Karina har under många år studerat och utövat Vedisk chanting parallellt med yoga.

Ljud och dess vibrationer kan verkligen ge en extra dimension i utövandet av yoga, både i de fysiska övningarna och i andningsövningarna. Vedaskrifterna är Indiens äldsta texter ur vilka flera livsfilosofier, bland annat yoga, har sina rötter. Reciterande av dessa texter kan även användas som ett fristående verktyg.

Chanting ett kraftfullt redskap för fokus och närvaro som kan hjälpa oss att landa i oss själva, förlänga andetaget, skänka avslappning och hjälpa oss att stärka vår röst. När man reciterar Veda övar man uppmärksamhet, förmågan att lyssna, precision, fokusering och närvaro.

Vedaskrifterna är Indiens äldsta texter ur vilka flera livsfilosofier, bland annat yoga, har sina rötter. Reciterande av dessa texter ger en extra dimension i utövandet av yogans redskap, men kan även användas som ett fristående verktyg.

Under den här temadagen får du lära dig grunderna bakom Vedisk chanting och vi reciterar tillsammans stycken som du sedan får med dig och kan jobba vidare med på egen hand.

Temadagen innehåller också ett par kortare yogautövanden där vi använder ljud och mantra. Inga förkunskaper krävs.

Söndag 17 mars kl 13-16. Pris 450 kr

Här kan du anmäla dig till temadagen: http://yogaskolan.org/ostersund/kursanmalan/

För mer information kontakta oss via mej : ostersund@yogaskolan.se eller telefon 063-10 30 75.

Detta inlägg är publicerat i Nyhet. Bokmärk permalink. Stängt för kommentarer och trackbacks.