Fristående temadagar, 21/4 – Yoga Sutra – yogans livsfilosofi

Är du nyfiken på att lära dig mer om yogans livsfilosofi? Under vårterminen håller vi några fristående temadagar med yoga filosofi och utövande.Första tillfället är söndag den 21 april.

Patanjalis Yoga Sutra sammanställdes för ungefär 2000 år sedan och räknas som den första, och fortfarande viktigaste, texten om yoga. Den förklarar bland annat hur sinnet fungerar och ger många praktiska förslag till hur vi kan jobba med vårt sinne.

Under de här fristående temadagarna kommer vi att ta upp olika nyckelbegrepp från Yoga Sutra. Vi kommer att recitera verserna vi diskuterar och utöva en del av de praktiska redskap yoga har att erbjuda; asana, pranayama och meditation.

Temadagarna är fristående och de krävs inget förkunskaper för att delta.

Pris: 580 kr

Kommande temadagar:

söndagen 21 april kl. 9.00-13.00

söndagen 26 maj kl. 9.00-13.00

Här kan du anmäla dig till temadagarna: http://yogaskolan.org/ostersund/kursanmalan/

ostersund@yogaskolan.se eller 063-10 30 75

Detta inlägg är publicerat i Nyhet. Bokmärk permalink. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback URL.

Skriv en kommentar

Din epostadress delas eller publiceras aldrig Obligatoriska fält är markerade med *

*

Du kan använda dessa HTML-taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>