Bra att veta FAQ

Betalning av kurs

När vi fått din anmälan kommer du inom några dagar att få en bekräftelse på att du fått plats. Vi mailar sedan ut en faktura till den epostadress du angivit. Betalning sker till vårt plusgirokonto 79 10 81-3 eller via Swish till 123 312 50 85 (uppge då fakturans nummer eller namn och vilken kurs det gäller) senast en vecka före kursstart eller enligt överenskommelse.

Rabatt

10% rabatt ges, mot uppvisande av intyg, till dig som på heltid är studerande, arbetssökande, sjukskriven eller pensionär. Rabatten gäller ej privatlektioner, ayurvedakurser, barnkurser eller vissa seniorkurser som hålls externt. Rabatterna kan inte kombineras med andra rabatter. Rabatten kan ej fås i efterskott utan meddelas oss i samband med din kursanmälan.

Missade kurstillfällen & återbetalning

Om du missar din kurstid en vecka eller flera gånger så erbjuder vi, i mån av plats, att du kan ta igen det inom de veckor som kursen löper. Du tar igen i en grupp på samma nivå eller lägre. Rådgör gärna med oss om du är osäker på en lämplig kurs. Det går inte att ’flytta över’ missade gånger från en kursomgång till en annan. Blir du långvarigt sjuk, sammanhängande sjukdom, får du mot läkarintyg tillbaka pengarna för dina missade tillfällen. Läkarintyget ska vara oss tillhanda senast 6 månader efter insjuknandet, annars sker ingen återbetalning.

Anmälan

Din anmälan är bindande. Om du får förhinder och inte längre kan delta i kursen behöver du avanmäla dig senast en vecka innan kursstart, annars debiteras full kursavgift.

Sjukdomar & skador

Tala om för läraren om du har några skador, sjukdomar, är gravid eller om det är något annat som kan påverka ditt yogautövande. Om du har några frågor eller funderingar så prata med läraren före eller efter klassen.

Klädsel

Vi utövar yoga barfota eller med strumpor på yogamattor som finns i salen. Använd gärna mjuka och bekväma kläder som du kan röra dig obehindrat i. För allas trevnad är du och dina kläder självklart rena och hela.

Kom i god tid

Kom gärna i god tid innan din lektion. Vi bjuder på ekologiskt te, så sitt gärna ner en stund före eller efter din lektion.

Parfymfritt

Yogaskolan är parfymfri. Visa hänsyn till våra allergiker och astmatiker.

Äta innan yoga

Det kan även vara bra att tänka på att inte äta en tung måltid precis före yogan, då mat i magen kan upplevas obehagligt i vissa övningar.

Ändringar

Kurserna startar under förutsättning att tillräckligt antal deltagare är anmälda. Om kursen ställs in får du självklart tillbaka betald kursavgift.