Helgkurser/Övrigt | Yogaskolan i Karlstad

Helgkurser/Övrigt

Aktuella kurser

Yogaskolan hälsar på hos Vildhjärta

En eftermiddag med yoga och meditativ vandring hos poeten och konstnären Vildhjärta. Det blir en meditativ vandring i tystnad i sakta mak genom skogen för att utforska och ta in Vildhjärtas konst och naturen. Vi stannar till i ateljén där Maria finns tillgänglig för samtal och där hon berättar lite mer för oss om konsten och hennes och Johannes arbete med skogen. Var och en tar sig till Vildhjärta i Brunskog på egen hand. Vi hjälper gärna till att samordna samåkning för den som önskar. Anmäl dig senast 8 augusti.
Söndag 18 augusti kl. 15:30 - 18:00, 250 kr

Yoga och löpning, 3 ggr

Yoga och löpning, Klarälvskliniken/Tyrskogen. 3 ggr, 19/8, 26/8, 9/9.
Måndagar, kl. 18:00 - 20:00, start 19 augusti
3 ggr, 890 kr

Yoga och vandring - Möt sensommaren på Jäverön

En heldag med naturvandring, yoga, mat och samvaro. Vi använder alla våra sinnen för att uppleva naturen. Vi vandrar genom skogar, ängar och längs stränder. Vandringen varvas med yogans redskap av rörelser, medveten andning, medveten närvaro och meditation.
Lördag 31 augusti kl. 08:30 - 17:00, 960 kr

Kvinna mitt i livet

Under den här kursen utforskar vi olika redskap för att möta de förändringar som klimakteriet kan innebära. Kursen hålls i Acksjö kapell, Mariebergsskogen.
Torsdagar, kl. 17:30 - 19:30, start 12 september
5 ggr, 1650 kr

Yogastudier - start i oktober 2024

“Yogastudier” är en kurs för dig som vill fördjupa dina kunskaper i yogans filosofi och utövande. Det är även en förberedande kurs för dig som vill gå Yogaskolans lärarutbildning och som inte har möjlighet att delta i vår kontinuerliga undervisning.