Om Yogaskolan

Pråmkanalen i Karlstad utanför YogaskolanYogaskolan erbjuder en bred kursverksamhet med yoga som friskvård och rehabilitering mot olika målgrupper, individuella konsultationer samt undervisning på skolor och företag. Yogaskolan har verksamhet i Karlstad, Stockholm och Östersund. Yogaskolan bedriver också en 3-årig yogalärarutbildning i Stockholm och Tallin.

Yogaskolan startade sin verksamhet i Karlstad år 2000 och vi flyttade till våra nuvarande lokaler vid Pråmkanalen i januari 2004. Vid starten var det endast Hanna Staaff som undervisade, men idag är vi cirka tio internationellt certifierade yogalärare som undervisar på Yogaskolan.

Yoga i tradition av T Krishnamacharya

På Yogaskolan undervisar vi yoga i tradition av T Krishnamacharya. Det utmärkande är att vi undervisar alla praktiska aspekter av yoga, asana (fysiska övningar), pranayama (andningsövningar), dhyanam (meditation) samt yogans filosofi. Det unika är att vi också i all undervisning, såväl i grupp som i privatlektioner, anpassar yogan så långt det är möjligt till den enskilda individen.

Alla yogalärare på Yogaskolan har gått minst en 3-årig yogalärarutbildning och är internationellt certifierade. Alla lärare fortbildas kontinuerligt.