Familjeyoga – yoga tillsammans! 4 maj

I familjeyogan yogar barn och vuxna tillsammans. Vi gör övningar för rörlighet, balans, fokus, för att bli medvetna om vår kropp och andning. Och för att ha kul tillsammans!

I yogan ges möjligheter för både barn och vuxna att hantera stress och hitta avspänning och ro både i kropp och sinne.

Yogaövningar anpassas efter gruppen och barnens åldrar. Vi vänder oss här främst till barn 6-12 år. Yngre syskon är välkomna, men tänk på att yngre barn inte orkar följa instruktioner och fokusera lika länge. Vi har ett trivsamt entrérum dit man kan gå undan och sätta sig om barnet inte orkar vara med längre. Barn, mamma, pappa, morfar, farmor, syskon – alla är lika välkomna! En del övningar kan göras i par eller om ni är en hel liten grupp. Familjeyoga är ett bra sätt att få gemensamma upplevelser och uppslag på övningar, som sedan kan göras hemma.

Vår yoga är helt befriad från tävling och jämförelser, alla duger precis som de är. Det behövs inga speciella kläder eller prylar. Vanliga mjuka kläder som man trivs i är perfekta för yoga. Det behövs inga skor eller accessoarer.  Vi har yogamattor, filtar och kuddar på plats.

Läraren är lyhörd för de olika behov och åldersspann som kan finnas.

Familjeyoga 4 maj

Pris: 200 kr för 1 barn + 1 vuxen och 50 kr för extra familjemedlemmar / tillfälle
Föranmälan krävs. Ange i kommentaren hur många ni är.
Lördag 4 maj kl. 11:00 – 12:00, 200 kr
Anmäl dig här »

Detta inlägg är publicerat i Nyhet. Bokmärk permalink. Stängt för kommentarer och trackbacks.