Familjeyoga i Mariebergsskogen – yoga tillsammans!

Kom och njut av familjeyoga under bar himmel i mysiga Mariebergsskogen!
I familjeyogan yogar barn och vuxna tillsammans. Vi gör övningar för rörlighet, balans, fokus, för att bli medvetna om vår kropp och andning. Och förstås för att ha kul tillsammans!

Lektionen hålls på gräsytan framför Acksjöns Kapell. Vi stannar upp och njuter av solen, vinden och den fantastiska omgivningen i Mariebergsskogen.
Yogaövningar anpassas efter gruppen och barnens åldrar. Vi vänder oss här främst till barn 6-12 år. Yngre syskon är välkomna, men tänk på att yngre barn inte orkar följa instruktioner och fokusera lika länge.

Barn, mamma, pappa, morfar, farmor, syskon – alla är lika välkomna! En del övningar kan göras i par eller om ni är en hel liten grupp. Vi sprider ut oss och håller avstånd.

Vår yoga är helt befriad från tävling och jämförelser, alla duger precis som de är. Det behövs inga speciella kläder eller prylar. Vanliga mjuka kläder som man trivs i är perfekta för yoga. Lärarna är lyhörda för de olika behov och åldersspann som kan finnas.

Måndag 1 augusti kl 15.00-16.00

Onsdag 3 augusti kl 15.00-16.00

Onsdag 10 augusti kl 15.00-16.00

Pris: 120 kr/gång för 1 barn + 1 vuxen och 50 kr för extra familjemedlemmar / tillfälle.

Föranmälan krävs
Mejla till karlstad@yogaskolan.se för anmälan (uppge antal som ni vill anmäla och gärna ålder på barn/en)
Ni är varmt välkomna!