Fokuserad ACT och Yoga

Naturliga verktyg för ett hållbart och meningsfullt liv

Känner du dig stressad, har sömnsvårigheter, upplever lindrigare former av oro och nedstämdhet eller bara vill stärka din psykiska hälsa? Nu erbjuder vi en kurs i Fokuserad ACT och Yoga.

Genom den kognitiva beteendeterapiformen ACT, Acceptance and Commitment Therapy, yogaövningar och naturbaserad medveten närvaro använder vi praktiska redskap för hälsa och psykisk stabilitet. Kursen består av två söndagar på Magasinet Jäverön, samt tre tillfällen kvällstid i Acksjöns Kapell, Mariebergsskogen, utspritt under 7 veckor. Vid varje kurstillfälle ges en teoretisk inramning, praktiska kropps- och andningsövningar samt tid i naturen med övningar för medveten närvaro. Kursen hålls av Maria Hedfors, psykolog, MW PsykologPraktik och Hanna Staaff, yogalärare, Yogaskolan.

Vi kommer under hösten hålla temadagar med fokuserad ACT och yoga. Anmäl gärna ditt intresse!

Mer information och intresseanmälan: Maila karlstad@yogaskolan.se eller kontakt@mwpsykologpraktik.se eller välkommen att kontakta någon av oss direkt för frågor och information och intresseanmälan, Maria Hedfors 054-2033153 & Hanna Staaff 070-3538738.

Kurserna är ett samarbete med MW PsykologPraktik.